Wednesday, 18 July 2012

takkan berhenti berharap..



i'm tired of fighting,
i wanna be fought for.

i'm tired of caring,
i wanna be cared for.

i'm tired of being just me,
i wanna be yoursss..


apa guna sibuk selesaikan masalah orang lain,
jika hubungan sendiri yang dibina, 
yang zahirnya bahagia, namun hakikatnya tak siapa yang tahu?

apa guna mendengar luahan orang 
yang mengatakan kurang mendapat kasih sayang 
daripada yang disayangi jika pada masa yang sama, 
kekasih sendiri kurang mendapat perhatian..



.. mengharap cinta .. 




waiting for u is like waiting a bus at a train station
do u have the answer of the quote??
where have u been ??



tak mampu melakukan apa2,

tiap hari, hanya mampu mengharap,

 lekaslah malam menjelma,

agar mampu melelapkan mata,

dan berharap sekali lagi,

moga hari esok akan menjadi lebih baik dari hari ini.

moga ada sinar dari pengharapan.

moga ada kebahagiaan menanti di hari esok. 






i't always nice to have someone that wish you;
goodmorning at the beginning of the day,
&
goodnight at the end of your day.




missing youuu,
alwayss
-.-'



selamat malam, cinta.


Monday, 2 July 2012

confession to the broken heart

a letter for youuu.


tadi baru saya buka FB lepas lama dah tak online, saya ternampak status kat bawah niee;



.serba salah. 
tu yang ape dalam hati saya sekarang.
NO
takde niat pn nak cerita masalah to public, 
takde niat pn nak cerita kekurangan diri sendiri atau sesiapa kt sini, 
cuma mencari medium untuk meluahkan rasa.

time tu,tiba2 saya marah2 awak, 
tiba2 saya serang awak. 
tanpa usul periksa, tanpa dengar penjelasan. 
hanya kerana saya terpengaruh dengan kata2 dari pihak ke3. 

kenapa saya perlu percayakan orang lain lebih daripada saya percayakan awak sendiri, kan? tak patut saya buat macam tuu..
 senang sangat saya terpengaruh dengan kata2 orang lain..
sampaikan hubungan kita hampir hancur sekali lagi. 
tapi selamat awak bukan orang yang cepat melatah, 
malah awak masih sabar layan kerenah & perangai saya :)  
saya bersyukur sangat2 , awakk.

awakkk,
awak selalu buat saya menangiss. 
awak selalu buat saya sedih.. 
orang semua marahkan awak bila awak buat saya macam tuu. 
tapi orang taktaw ape yg saya buat, 
sampai awak sanggup buat macam tu kat sayaa..
 orang taktaw betapa awak tetap sabar dengan sayaa..

saya selalu buat smthng, ikut emosii, saya tak rasional dalam buat keputusan, tak matang & suka buat keputusan terburu2.. 
sebab tu, awak selalu marah sayaa. 
bila awak marah saya, 
saya cakap awak tak sayang sayaa. 
tapi awak buat taktaw jee. 
nk pujuk? lagi la jangan harapp! 
awak biar kan sy cool sendiri.. 
sbb awak taw, lagi dilayan, makin macam2 perangai saya nnti.. haha

awakk, 
saya mmg tak patut dimaafkan. 
saya tak kisah pn kalau awak tak maafkan saya.. 
sbb saya taw, mmg salah sayaa. 
salah saya sbb percayakan orang yg baru bbrpa bulan saya kenal, 
berbanding awak yang dah bertahun saya kenal. 
padahal bukan saya tak tahu perangai lelaki tu macam manaa. 
memang patut pn ape yg awak buat, 
mmg patut pn awak tak bagi saya kawan dengan lelaki.

awak sebenarnya boleh je tipu saya. 
kalau orang laen awak boleh tipu, 
takkan awak tak boleh tipu saya kan? 
tapi paling penting awak kate, awak takkan tipu ibu. 
sbb awak sayang kat ibu. 
so takkan awak nk cakap bnda yang bukan2 kat ibu kan? 
ermm, agak2 , ape yang awak cerita dekat ibu pasal saya eh? hehe


PERINGATAN!!!
awak jangan nak bangga sangat la dengan ape yg saya nk cakapkan nieee. ;P

saya hormat awak. saya kagum dengan awak. senang ceritaa, saya salute awak laaa :)

awak seorang yang BERTANGGUNGJAWAB. MATANG. PENYABAR

awak tak pernah lupa tanggungjawab awak terhadap ibuayah n adik2 awak walau ape pun yang jadi.
awak matang dalam hidup, walaupun kadang2 saya tertanya2 apa sebab awak buat sesuatu keputusan tu, lagi2 bila awak tak bgtaw saya, tapi sebenarnya, setiap yang awak buat, ada reason tersendiri.
awak penyabar. lagi2 layan perangai saya. tgk je laa, berapa mggu atau bulan sangat la orang tahan dengan perangai sayaa. tak kisah la kawan lelaki, kawan perempuan, abang, kakak, adik. sekejap jee. tapi dengan awak, bertahun daa.

tadi saya borak dengan MAIZHATUL NAZREEN a.k.a MAI pasal one of our classmate.

mira : maii, mira rasa bersalah laa dekat **** tuu.
maii : kenapa?
mira : takde laa, mira buzy, penat, selalu badmood. die pulak asyik dengan mira jee. mira tak kisah, tapi mira selalu badmood n marah2 dia. mira kesian kat diee. kalau dengan mai, mira tak heran sangat. sbb mai tak kisahh. kan? hehe..
maii : tahu takpe mira, cube la kawal sikit. jangan nak marah2 jee. mai takpee, mai faham mira, tapi die? kite taktaww. same jugak macam fik, fik fhm mira, fik blh sabar dengan mira, tapi bukan orang lain. diorang taktahu mira macam mana.

definitely truee! 

bukan la takkan ada, tapi saya tahu, memang susah utk mencari orang yang sanggup tahan n sabar melayan kerenah budak perempuan bernama SAYA niee. hahaaaaa

kenapaa saya hormat, kagum & salute dengan awak? 

ouhh, orang akan kate, bile hati dah sayang, mmg akan nampak yang baik je kt mata kitee.
tapi sayaaaaang la sangattt! 
selalu sakit hati je dengan perangai awakk tuu..
orang call tak reti nak angkat.
kite text takde nye nak reply.
lagi2 alasan, sibuk, bz.
sampaikan junior sy kate, 'akak ni ade bf ke tak? snggup nye tak cntct.'
nk buat mcm maneee, dah orang tak sudiii. hahaha

tapi saya tak kisah semua tu. awak nk menggatal ke, nk skandal ke, pergi la awakk.
saya tak marah. sbb awak ada hak utk nikmati zaman muda awak. 
asalkan, awak tahu batasannye, 
& semestinyee, awak bgtahu sy! 
mestila kene reportt!
kalau awak sembunyi2, tgk laa, 
nnti mesti awak akan rasa bersalah punyaaa.
 haha *perasan sungguh*

takde laa, satu je yg saya mampu cakap, kejujuran tu penting. 



sebab tu saya ambil keputusan utk tak rahsiakan apa2 dari awakk. 
tapi akhirnya, perkara ni jadi jugak macam ni. 
malah jadi seteruk nie. 
kita cuba lah biarkan mereka selesaikan sendiri masalah tuu. 
mungkin nanti campurtangan kita berdua hanya akan buat keadaan lebih buruk.

so, pasal mereka, saya nak tolak tepi dulu sekejap,
sebab saya nak cakap dekat awak, 
sekali lagi,
awakk, saya mntak maaf.
saya tak berjanji utk tak mengulangi kesilapan, 
tapi saya janji cuba utk ubah diri saya utk menjadi lebih baik dari semalam.
 lagi satu,

MOHD SHAFIK ATAMAN,
saya sayang awakk.!
semoga cinta kita diberkati oleh Allah & keluarga serta semua kawan2 :)

hehe.
& mia ada satu permintaan niee, 



















again.
iLOVEu <3
mia