Tuesday 16 October 2012

baju sponsor


GPMS
Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung.
 Cawangan Khas UiTM Cawangan Kelantan

ni la persatuan yang saya join kt UiTM Machang nie. 
hidup berpersatuan, memang sibuk.
kalau ada meeting, sampai balik bilik pukul 2 o 3 pagi. 
kalau ada event lagi lah. memang tak lekat kat bilik. 

siapa2 yg prnah jadi roommate saya, 
memang dah biasa dengan hakikat tuu.
tp alhamdulillah, selama berpersatuan, 
tak pernah la jadikan alasan sibuk tu utk skip class.
tapi tak siap assignment tu perkara biasa laa. hehe. 


*sebahagian daripada adik beradik saya di UiTM ni. 
yesss, sebahagian jee. few of them couldn't attend the meeting. 
this pic was captured b4 meeting, kt dlm ofis kami di Student Center*


last meeting for this semester, 14 oktober yg lepas, 
NYDP GPMS, saudari NADHIRAH ada bertanyaa kepada adik2 kami,
"apa yg korang nak masuk GPMS ni sebenarnyaa? nk nama? nak glamer? ke nak g jln2? dlm GPMS mmg takde istilah jalan2" 
*errr, yke Diraa? hehe.

Dira tanye kt adik2 jee.. die tak tanye kt sy.. hihi.. 
sy nk jawab kat sini.

1. GPMS merupakan medium saya utk mencari pengalaman berorganisasi & handle event 

2. GPMS ajar saya mcm mana nk berurusan dgn org2 besar & melayan kerenah serta sabar layan mcm2 jenis orang. *kngn plg takleh lupa, bila hndle event, orang akan ckp & mntak mcm2 kt kite, especially for event yg ade kupon*

3. saya berpersatuan pn utk mengisi masa lapang. *takboleh la duduk kt bilik mcm tu jee..bosannn*

4. GPMS juga meluaskan pengetahuan saya tentang isu2 semasa pendidikan & negara.

5. saya dapat tambah kenalan lepas join GPMS niee. *tak kisah la dlm UiTM or luar UiTM* 

6. Msuk GPMS pn dapat jln2 kotttt :
- Persidangan Agung Tahunan GPMS seluruh Msia kt UIA Gombak
- Persidangan Agung Tahunan GPMS (pilihanraya GPMS) kt Universiti 
Malaysia Terengganu
-masak bubur lambuk kt Banglo GPMS di Sentul (yg ni sy tak join)
- kem2 anjuran GPMS mahupun yg kami sertai (kt dlm Kelantan, 
Perak, Kedah, KL, Pahang -tp yg sy join stkt ni, kt Kedah, Perak n Kelantan jee)

6. yg ni pengakuan berani mati saya kt Abg Waridi & Abg Apih, dorang tanye, kenapa saya join GPMS. "mira join GPMS sbb mira mmg minat & trtarik dgn GPMS sejak dari sem 1 mira dkt UiTM nie, lg satu, mira join GPMS sbb mira nk sibukkan diri, mira nk lupakan someone time tuu, tapi, mira bkn join sbb nk main2.. mira btul2 brminat dgn perjuangan 4SEDAR GPMS"

7. lagi satuuu. apa yang saya dapat dlm GPMS? 
baju sponsorrr! 



meh nk story sikit pasal baju sponsor. hahaha
SINGA KUNING!
dlu g PAT, jeles tgk orang lain pakai BAJU SINGA niee,
then pihak GPMS Kbgsaan provide utk kitorang :D
happyyy!


SINGA HIJAU.
 lagi satu baju singaaa! 
2x saya dapat baju nie, 
sbb baju 1st sy hilang masa pergi PAT kt Terengganu hr tuuu :(
tapi syukur stok banyak lagi & Dira baik hati nk bagi saya baju lagiii :D


tshirt GPMS NEGERI KELANTAN
smart x baju niee? haha
baju ni disponsor oleh GPMS Negeri Kelantan utk 
wakil Klntan yg join PAT kt Tganu hr tu.
family GPMS saya pggil bju ni bju cateringg. 
sbb kitorang dikerah utk handle bbq time ktorg g event PAT kt Tganu niee.
elehh, padahal korang jelezz tak dapat baju niee kann..



MUAFAKAT; GUNAKAN HAK UNTUK BERFIKIR 
SEBELUM HAK UNTUK BERSUARA

USAH HILANG PERTIMBANGAN.

bju ni plak disponsor oleh MUAFAKAT, 
masa kitorang jadi organizer event MUAFAKAT kt UiTM nie.
tajuk event tu , 
LGBT: PEROSAK BANGSA, AGAMA & NEGARA
*LGBT= lesbian, gay, transgender, biseksual*
  

last but not least, baju ni pn disponsor oleh GPMS Kebangsaan.
lepas dpt baju nie, ada 1 soalan yg diutarakan oleh adik saya pd sayaa,
"kak, baju niee, hijau niee" 
"err, tak blh nk buat apa dik, terima jelaa..bkn baju ape, GP gak en.. tapi akak mmg tak bawak balik dah baju niee.. hbs akak kene dgn ayah akak.. hahaha" 


btw, GPMS ni, satu persatuan non-partisan yee.
persatuan yang tak menyokong mana2 parti politik,
tapi ahlinya, bebas utk sokong mana2 parti yg dorang nakk.

ada lagi baju sebenarnyaa,
cthnyee, jersi yg kitorang buat suka2
ada 2, 
kaler merah time kepimpinan kak mai 
kaler kuning, time kepimpinan kak shima. 


haha. tu je lah kott setakat niee. 
reason why i still stay in GPMS. 
yg jalan2 & baju sponsor tu sekadar sebab sampingan jee. 


dat's all from mee. tenkiu readinggg:D 


No comments: