Sunday 2 March 2014

ceritera cuti semester

hai semua! dah habis cuti semester baru berkesempatan nak update blog.
hehe..
cuti hari tu start on 19th January. :) 

alhamdulillah, aku puas hati dengan cuti kali ni. 
takde masa yang aku biar terbuang sia2, jadual sentiasa penuh.

sampai makcik sebelah rumah pun kata, "along ni memang takreti duduk rumah ye? ade je kerjanya, programnya" hehehe.. aku balas dengan senyuman je :) 

21-25 January
first of all, balik2 rumah after final exam hari tu, after a couple of days, KERJA! 
macam biasa, The Baker's jadi tempat kerja sementara. spending all my days kt sana dengan kerja. kadang2 balik malam, kadang2 petang.






the next programme that i should join is Kem Penyambung Warisan Era 23 di Gunung Ledang anjuran GPMS Shah Alam, 30 January - 5 Februari.

26 January
tapi few days je lagi sebelum program tu, Allah turunkan musibah. 



and the doctor says; "saya tak benarkan awak angkat benda berat2 dan saya tak benarkan awak join aktiviti lasak dlm masa yg terdekat"
serious talk, depan doctor tu air mata menitik, menangis sampai ke rumah, 3 hari tak keluar bilik gara2 kecewa teramat sebab itu maknanya aku tak boleh join Ledang. 

btw, thanks to you who gives me support, who can make me smile and make me laugh when I'm at my worst. :) 

31 January-1 February
tapi Alhamdulillah, sebab takdapat pergi daki gunung Ledang, aku dapat peluang join family day Keluarga Haji Noordin (family mama) 




meluangkan 2 hari 1 malam bersama keluarga di Nur Lembah Pangsun Eco-Resort.
satu jangka masa yang pendek, namun masa yang dapat diluang bersama sangat berkualiti.

explorace - hanging bridge - bbq - karok time - sukaneka keluarga




it's a treasure to have you guys in my life. i love all of you to the moon and back! 



as the 'penyakit datang' , seminggu jugak lah aku mc.

2 February




sehari before start kerja, i'm going to Putrajaya with best peoples of my life,
Yana and Rais! bukan bertiga je, keluar ramai2, dengan Safwan, Deeyan(bff yana) and Khaliesah(adik yana). Lepak2 kat Putrajaya, story this and that with them then malam baham satay Kajang! 


3 - 6 Februari
then after sihat, sambung kerja tapi lepas tu mntk cuti lagi.

7-9 Februari
kali ni family holiday pulak! hehe






tak pergi jauh pun. still dalam Malaysia.
we went to Swiss-Garden Golf, Resort and Spa kat Damai Laut, Lumut, Perak.
jauh dari kesibukan kota, 3 hari spend masa kt situ sahaja.
use all the facilities that available and spend all the moment together.

ahad nya, terus balik Langat sebab ada kenduri kt rumah Acu.
gambar lebih2 takde, yg ni je yang tinggal; 


\


yang ni actually lepas kenduri, malam tu, masa melepak bersama2 keluarga dan makan2.
sekali lagi, memorable moments. :) 

10-19 Februari
then balik dari Lumut, kerja 10 hari berturut2 without cuti langsung. 
kadang2 kerja 13 jam. fuhhh, penatnya memang tak terkata.

20 Februari
rabu tu last day kerja, khamis tu terus gerak ke Shah Alam and shoot by bus with the GPMS team to the venue of the programme,
Kursus kePimpinan Pagu (KPP) di Nur Lembah Bestari Eco Resort, Sungai Tua.




new friends found! new family maybe. hehe.
dalam GPMS, tak kira UiTM Caw Kelantan, UiTM Shah Alam or even Kebangsaan, satu pegangan aku, "sekali kita melangkah, selamanya kita family" <3


balik dari KPP, have a rest a few days at home with myself.

24 Februari
tapi ada satu hari keluar dengan echa n hadi. merayau2 ke Ampang > Bangi > KL > Bangsar > Bangi > Langat . 





26 Februari
Induksi Mega Kem Gerakan Obor kat Fakulti Engineering UiTM Shah Alam, malam tu overnite kt rumah kawan yg baru sy rapat pada hari yg sama, Fifi sebab keesokan hari nya kami akan bertolak ke Johor! 

27 Februari - 1 Mac
last but not least, at the end of semester break, aku join ini! 




Mega Kem Gerakan Obor di 6 buah sekolah di Parlimen Pagoh, Muar, Johor. 
and kami semua ditugaskan di SMK Sultan Alauddin Riayat Shah 1 (SARS1).
supposely i became a fasilitator, tapi tetiba sampai sana aku dilantik as asst ketua jurulatih(KJ), pembantu kepada abang kj kita, Jai.

krik krik jugak sebenarnya, baru first time join program Shah Alam sebagai peserta, tiba2 dapat jawatan besar mcm tu. memang jadi KJ yg entah apa2 sangat and aku sedih sebab aku tak all out. aku yakin aku boleh buat yang lebih baik biasalah first time. kalau kita takde buat salah, kita tak tahu mana kekurangan kita :) 

tapi frust jugak sebenarnya sebab takde kesempatan nak jadi fasilitator. takpe lah, insyaAllah, ada sebab Allah aturkan macam tu and akan ada peluang lain lagi. 





ni masa majlis penutup dkt Kolej Seroja sebaik shj sampai dari Johor. 
tq team management and fasilitator SMK Sultan Alauddin Riayat Shah 1!

*man*semah*syiba*pok*jai*mira*fifi*farah*faris*adda*aina*
zira*ira*syida*diana*fakhri*nabeel*mirul*baim*shafiq*shahir*afiq*

we're the best and taklupa, adik2 tu pun havoc jugak! 
thankyou for the memories friends, family and adik2! 


as a conclusion, Alhamdulillah. Terima Kasih Allah atas nikmat dan kurnia yg telah kau berikan pada aku. Terima Kasih Allah kerana memberi aku peluang yang tak semua orang dapat. Terima Kasih Allah kerana memilih dalam kalangan khalifah-Mu aku utk merasai pengalaman yg berharga ini.


mira amani,
dia,
dalam pencarian mencari cinta hakiki; cinta Illahi.
dalam pencarian mencari diri sendiri.
dalam pencarian mencari cinta sejati.



2 comments:

Anonymous said...

sampai hati ko..,
nama aqu tkde..

Anonymous said...

moga pencarian awk berakhir dgn sesuatu yg selama ini awk cari :)